Loţiune tonică din castraveţi / Cucumber tonic lotion

Dacă a venit sezonul castraveţilor în grădină, mi-am făcut loţiune tonică.

Am stors sucul din câţiva castraveţi şi cam asta ar fi în mod normal. Dar pentru a rezista mai multe zile loţiunea şi pentru că tenul îmi permite am adăugat nişte tinctură de busuioc (pe bază de alcool) pe care mi-am făcut-o anul trecut. Se ţine la frigider şi este de preferat să fie într-un recipient din sticlă.

Se cunosc foarte bine proprietăţile benefice ale castraveţilor şi dacă tot a venit sezonul… de ce să nu îmi fac de cap?🙂

cucumber tonic lotion

Etichete: , , ,

10 Răspunsuri to “Loţiune tonică din castraveţi / Cucumber tonic lotion”

  1. Alexandra Says:

    La ce sunt buni castravetii pe piele? Pentru ten uscat, gras, normal? Ca am si eu castraveti prea multi, as putea sa-mi fac o lotiune de-asta.

    • gradinaritdupaureche Says:

      Sunt buni pentru toate tipurile de ten… catifeleaza si tonifiaza. Acum depinde cu ce ii asociezi. Daca ai tenul uscat poti sa mai pui in lotiune putin ulei de masline sau alt ulei pe care il preferi si agiti bine inainte de folosire.
      Ca sa fi sigura lasa lotiunea simpla fara niciun adaos.

  2. ellada Says:

    Hello Dana,
    A lotion with juice of cucumber and basil, it’s a good idea.
    And it’s better for the skin, because it is natural.

  3. vrtlaricaana Says:

    How do you use this lotion and how do you make it? Just squeeze the juice out of the cucumber and add some basil?
    I know that cucumber is great for the skin, but I have never seen a home made cucumber lotion before.

  4. gradinaritdupaureche Says:

    I use it exactly like a toner. I apply it with some cotton after cleansing the skin.
    How did I make it? I squeezed the cucumbers and then added some basil tincture (I made this also last year from basil leaves and some alcohol). I added the basil tincture to preserve the toner longer and also because my type of skin allows it. I keep it in the fridge.
    The cucumber is tonic and emolient for the skin. The basil closes enlarged pores and also tones the skin.
    If you have dry skin I think you shouldn’t use alcohol. Instead you should add some oil in the lotion (olive oil is the best) and when you use it just simply shake the bottle.

    I believe it is a very simple thing to do and being so natural my skin will thank me.

  5. Mona Says:

    cand o sa am mai multi o sa-mi fac si eu, dar eu cred ca am sa-ti urmez reteta cu ulei de masline; oare cat se poate pastra?

  6. Andra Says:

    Uite acum ma apuc de gatit si „trantesc” niste felii de castraveti pe fata (m-ai convins). Sper sa nu aiba prea multe chimicale. Ai tai siguri nu au deci esti in avantaj. Cat despre busuioc…tare as vrea sa gasesc busuioc proaspat in piata dar nu din cel bisericesc. Din cand in cand gasesc la Selgros. Si il combin cu rosii, usturoi si patrunjel.

    Salutari,
    Andra (si motanii)

    • gradinaritdupaureche Says:

      Foarte bine faci. Eu nu prea am rabdare sa stau cu feliile de castraveti pe fata, de aia am adoptat metoda cu sucul.
      Mai sa stii ca eu busuioc din ala bisericesc am in gradina…si mananc la greu din el.🙂 Te pup…si pe motani

Lasă un răspuns

